- Llarg: amarra que surt del vaixell en diagonal (per l’aleta o l’amura) en direcció al moll. Hi ha el llarg de proa, que evita moviments cap endarrere i, el llarg de popa,que els evita cap endavant.
- Través: amarra que va perpendicular a la línea de proa a popa. Hi ha través de proa, través de popa i en alguns casos de centre. El través evita que el vaixell s’allunyi del moll.
- Espring: amarra que va en diagonal a la línea de proa a popa. Hi ha l’espring de proa (evita moviments cap endavant) o l’espring de popa (evita moviments cap endarrere).
- Codera (boia d’amarrada): amarra pel costat contrari al moll on estem atracats, normalment a un mort o pilot. Evita que el vaixell s’apropi al moll.
Elements que
intervenen en la maniobra
Per fer aquesta maniobra s’han de seguir els
següents passos:
- Qui posa les defenses.
- Qui tira les amarres.
- Qui salta al moll per fer d’amarrador (només en cas que no hi hagi amarradors al moll).
- Qui farà ferm els diferents caps a la cornamusa corresponent.
b) Preparar la coberta per atracar, així cal
que:
- La coberta estigui ordenada i els caps ben enllestits (per evitar caure).
- Les defenses estiguin penjant per la banda on s’atraca.
- Les amarres amb les que treballem (dos llargs i dos esprings) passin per les gateres i estiguin llestes per a ser llançades al moll.
- Cal lligar les guies a les gases de les amarres per tal de fer-les arribar al moll.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.